Radiointervju med Fares Al-Shebabi, medlem av det syriska parlamentet i Aleppo.
Är mycket förvånad att BBC lät det här sändas med tanke på all deras övriga propaganda som säger emot exakt allt han säger.
Jag säger som Fares – tror ni inte på att rebellerna är terrorister som begår grova brott mot Aleppos befolkning, åk dit. Tror ni att befolkningen i öst som bombas av Syrien och Ryssland stannar där frivilligt, åk dit. Tror ni att ”rebellerna” inte mördar barn, beskjuter sjukhus, våldtar och torterar, åk dit. Sluta försvara takfiri-krigare, och sluta blunda för att de blir finansierade i ett syfte.

Har jag vart där? Nej. Men jag väljer åtminstone att LYSSNA på oberoende källor (alltså inte västfinansierade mediacenter) från Aleppo.
Att försvara ”rebellerna” är ett övergrepp på alla de tusentals som faller offer för dem. Jag säger inte att Rysslands och Syriens bomber inte skadar civila, men jag säger att terrorister ska sluta finansieras och att de ska släppa civila som hålls fångna som gisslan.

