https://www.youtube.com/watch?v=I8mA0h7dCKI#t=1424
Se denna videon innan ni dömer rubriken och tänk och känn själva.
Jag tycker att det är läskigt och obehagligt att vara öppen med vad jag tycker om Syrienkriget these days, för att det pågår just nu, både fysiskt och psykologiskt.

Det som ger mig självförtroende är att jag har haft rätt så många gånger innan.
Jag har varit i den här situationen förut. Senast Libyen.

MEN! Det är inte konstigt att människor inte förstår situationen i Syrien öht.
It’s a mess. Och när varenda mainstreammedia förmedlar samma bild av kriget är det såklart väldigt svårt att bilda sig en annan uppfattning.
Och gör en det avfärdas en som en konspirationsteoretiker, Assad-lover, Putin-lover eller något annat oseriöst. Jag skulle kunna bemöta det med att alla motståndare till vad jag tycker är Al Qaeda-lovers, men tycker att den formen av härskartekniker inte leder till en seriös debatt som gynnar freden. Jag tror på upplysning.

Detta är så jävla viktigt. Och så jävla fruktansvärt. Se åtminstone videon.
Vanessa Beeley har faktiskt varit i Aleppo till skillnad från ca alla andra journalister som skriver om Aleppo i våra stora tidningar.

 

