När Irakinvasionen inleddes 2003 var det enorma protester i Stockholm och runt om i världen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10342976.ab

När Libyen började bombas av NATO 2011 var det ca nada demonstrationer.
När jag söker hittar jag typ det här:
https://www.youtube.com/watch?v=H0nU86JePis

Är det för att Saddam Hussein var mycket snällare än Muammar al-Ghaddafi var? Knappast.

Tiderna har ändrats.
Från att ANTI-NATO var en självklar ståndpunkt inom vänstern till att Hillary och Obama hyllas som hjältar. Går du runt med Obamas ansikte och en slogan ”Yes we can” eller Hillarys med texten ”Hillary for president” så är du värsta vänsteraktivisten.
Du visar liksom att du hatar Ryssland och är fett för free the nipple rörelsen.
Det är inte längre lika självklart att vara pro-palestina i den evigt pågående konflikten mellan Israel och Palestina.
Du är mer politiskt rätt ute om du kritiserar Ryssland än om du kritiserar USA.
Det finns mycket att säga om Ryssland, men om vi ska börja räkna döda människor så vinner USA. Big time.
Tvinga mig inte att ta fram källor, men gör ni det så fine, lätt som en plätt.
Kalla mig konservativ men jag gillar inte utvecklingen.
Jag gillar inte att den här bloggen hade fått typ 1000000 x fler följare om jag skrev om ”nagellack som politik” eller typ ”slinga dig aktivistiskt”.
Jag hoppas att vi snart når, eller allra helst, har nått kulmen i denna typ av identitetsskapande.
Alltså. Selfies och menskonst i all ära MEN VÄRLDEN GÅR SÖNDER OCH VI BRYR OSS INTE OM DET.

 

