Jag råkar ibland höra att det skulle vara ett stort steg för mänskligheten om Hillary Clinton blir president i USA. Antagligen. Ett stort steg bakåt.

OBS! Med detta menar jag självfallet INTE att alternativet Trump är bättre.
Men det vi måste komma ifrån, som jag ser allt oftare i vår tid – är att en åsikt klumpas ihop med en annan.
T.ex. – Är du emot Hillary är du för Trump. Är du emot EU är du för Sverigedemokraterna.
Är du emot Obama är du för Putin etc.
Detta är härskartekniker som dödar det politiska samtalet.
Vi måste kunna tro på en bättre värld än så.
Med det sagt så går jag tillbaka till Hillary och några anledningar varför jag är livrädd för henne:

  1. Hon var drivkraften i det människorättsvidirga kriget mot Libyen 2011libyen2011
  2. Hillary är storkapitalets kandidat. Läs vapenindustrins och storbankernas.
    Nio av tio av de största vapenproducenterna i USA stöttar Hillary Clinton.
  3. Hon är Israels och Benjamin Netanyahus förtrogna
    http://www.jewishjournal.com/opinion/article/hillary_clinton_taking_the_u.s._israel_relationship_to_the_next_level

 

 

 

 

 

